miércoles, 14 de enero de 2015

Twitter i Instagram. Usos en la docència.

Durant el primer semestre d'aquest primer curs hem treballat d'una forma un poc inesperada, descobrint unes eines que mai haguéssim imaginat que tendrien un ús peddagògic i que poden ser molt interessants, tant per a professors com per alumnes. Es tracta, principalment, de Twitter i Instagram, tot i que també es farà referència a Blogger.

En primer lloc parlarem de la xarxa social. Personalment, mai no havia despertat el meu interès però a mesura que anava publicant els dos tweets semanals i aprenia a usar-lo corrrectament, aquest interès augmentava.
Tot i que per a usar-lo dins un aula amb els nostres futurs alumnes ho veig un tant complicat, recomanaria a qualsevol docent crear-se una compta, ja que aquesta eina ens permet estar al dia de l'educació del nostre voltant(un clar exemple n'és el cas del twitter de AssambleadocentsIB o ProfessoratPreocupat ). A més, com es tracta d'una xarxa internacional, podem veure com és l'educació a altres països a través d'UNICEF, Global Humanitaria, ACNUR, etc. Per no parlar de les grans personalitats que podem trobar-hi o del seu ús com a simple forma d'entreteniment, ja que sempre trobam alguna curiositat.
Finalment, he acabat usant-lo, no només per a comunicar assumptes educatius, sinó per a dar la meva opinió sobre temes molt variats, per a seguir autors, per conèixer les notícies d'actualitat,etc.

A continuació parlarem d'Instagram, aplicació per al mòbil que tothom té i utilitza.
En aquest cas, l'eina m'ha ajudat a pensar en aspectes que haviem parlat a classe fora de l'aula. Per exemple, quan vaig fotografiar un parc per a utilitzar la imatge en una entrada, em va venir al cap l'opinió que va donar Tonucci a la conferència de Palma sobre ells.
Instagram ajuda a despertar la creativitat, per tant, aquesta si que l'utilitzaria amb els meus alumnes, ja que, a més, és molt interactiva. Finalment no podem oblidar el Blogger, ja que ha estat l'instrument més utilitzat de l'assignatura.Aquest també és idoni per a treballar dins una aula, ja que que permet el recull de la feina dels alumnes, les seves opinions etc, d'una forma ordenada i clara.

En conclusió, el món virtual ens permet tot un seguit d'eines que rompen els esquemes establerts fins al moment, de manera que els alumnes es senten motivats i al estar en contacte amb el món digital, la competència en aquest camp augmenta.  No podem oblidar tampoc la gran varietat de fonts de recerca d'informació que hi trobem ( youtube,google,etc).
A més, gràcies a eines com el Movie Maker la creativitat dels nens es desperta i poden dur a terme molts treballs diferents.
Finalment cal dir que el món virtual permet tenir a mà tota la feina que es va fent.


                                                                            Font: pròpia



No hay comentarios:

Publicar un comentario