Els
orígens del currículum de primària daten de l’any 1973 i neix de la urgència
d’una renovació dels programes educatius de l’EGB, ja que els antics no
s’ajustaven a les noves necessitats socials.
Aquest currículum té l’objectiu d’establir uns nous continguts per ensenyar a les diferents etapes educatives, així com noves metodologies que faran arribar l’educació a tota la població.
Cada centre el podrà adaptar de manera que estigui relacionat amb l’entorn d’aquest. Per a això s’estableixen tres nivells de concreció:
Aquest currículum té l’objectiu d’establir uns nous continguts per ensenyar a les diferents etapes educatives, així com noves metodologies que faran arribar l’educació a tota la població.
Cada centre el podrà adaptar de manera que estigui relacionat amb l’entorn d’aquest. Per a això s’estableixen tres nivells de concreció:
El
primer,l’administració, reuneix tot allò que s’ha
d’ensenyar(dividit en àrees de coneixement), així com orientacions sobre
l’avaluació i com s’ha de fer.
El segon nivell, el centre, situa els diferents
projectes de les escoles, que concreten objectius generals i específics, els
continguts més rellevants i les opcions metodològiques ideals per a la
intervenció educativa del centre.
Paral·lelament a aquest currículum, trobem el que anomenem currículum ocult. Cal remarcar l’
importància d’aquest en l’àmbit de l’educació ja que es tracta de tot allò que
aprenen els nens de forma inconscient, sense la intenció educativa del mestre.
Un exemple molt clar és el llenguatge sexista que tothom, sense voler-ho, utilitza. Quan un nen o nena s’embruta la roba, el primer que dirà el mestre és: “la mare tindrà feina amb tanta brutícia”. O si per a una classe de plàstica han de dur qualsevol tipus de ferramenta, els mestres diran als alumnes que preguntin als pares.
D’aquesta manera els nens assumeixen quin és el rol de cada sexe en la societat( de manera errònia, es clar).
Per això, nosaltres, els actuals estudiants d’educació primària i infantil, hem de començar a prendre consciència del nostre llenguatge, ja que tots volem una societat igualitària, però mai ens hem fixat en aquest tipus de detalls, que són els que els nens adapten amb major facilitat.
Un exemple molt clar és el llenguatge sexista que tothom, sense voler-ho, utilitza. Quan un nen o nena s’embruta la roba, el primer que dirà el mestre és: “la mare tindrà feina amb tanta brutícia”. O si per a una classe de plàstica han de dur qualsevol tipus de ferramenta, els mestres diran als alumnes que preguntin als pares.
D’aquesta manera els nens assumeixen quin és el rol de cada sexe en la societat( de manera errònia, es clar).
Per això, nosaltres, els actuals estudiants d’educació primària i infantil, hem de començar a prendre consciència del nostre llenguatge, ja que tots volem una societat igualitària, però mai ens hem fixat en aquest tipus de detalls, que són els que els nens adapten amb major facilitat.
A continuació parlarem del projecte curricular de centre, que es crea a
fi de connectar l’educació amb la cultura exterior. En aquest es concreta la
flexibilitat oferta en el currículum i haurà de ser redactat per tots els
professors ja que són ells qui coneixen profundament allò que han de fer.
Per afavorir aquesta integració en la cultura i en la societat és necessari entendre la cultura des de la globalitat. Per això el projecte curricular ha de treballar: les relacions dins l’aula i les relacions dels alumnes amb l’exterior; l’ús de diferents fonts d’informació; el paper del mestre i el del propi alumne; el treball en equip; i les pautes d’organització per a determinades feines.
Per afavorir aquesta integració en la cultura i en la societat és necessari entendre la cultura des de la globalitat. Per això el projecte curricular ha de treballar: les relacions dins l’aula i les relacions dels alumnes amb l’exterior; l’ús de diferents fonts d’informació; el paper del mestre i el del propi alumne; el treball en equip; i les pautes d’organització per a determinades feines.
Parlar de currículum és parlar de continguts, ja que són una part molt
important d’aquest. Aquestos han de ser significatius i per això l’alumne ha de
participar activament en l’aprenentatge.
Podem diferenciar tres tipus de continguts:
Podem diferenciar tres tipus de continguts:
Els procedimentals són
aquells que fan referència a allò que els alumnes han de saber fer per obtenir
uns coneixements.
Els conceptuals, fan
referència a allò que s’ha de saber, als coneixements que els alumnes han de
poder definir.
Els actitudinals es
refereixen a l’actitud que pot adoptar el nen cap als valors que regeixen les
seves accions. Aquestos s’interioritzen
sobretot a partir de l’exemple.
Els continguts
són una part indispensable del currículum, però a partir d’ells ha sorgit un
debat que no deixa indiferent a ningú. Es qüestiona quins són els coneixements
més rellevants en la societat actual que ha d’ensenyar l’escola; si s’ha de
preparar des de tan pronte als nens per
a la vida laboral; els pares diuen que els seus fills no aprenen res; els
alumnes que ja han viscut l’etapa de primària critiquen la densitat de les
matèries...
A més, en primària s’ensenyen competències a partir de la significativitat, que
al seu torn requereix una sèrie de principis
on el mestre ha d’intervenir per aconseguir el màxim desenvolupament del nen.
Si el principal objectiu del mestre és acabar el temari perquè es un objectiu del currículum, perd totalment l’atenció en el nen, fent que aquest pugui arribar a desentendre’s completament dels estudis que cursa.
Si el principal objectiu del mestre és acabar el temari perquè es un objectiu del currículum, perd totalment l’atenció en el nen, fent que aquest pugui arribar a desentendre’s completament dels estudis que cursa.
x031s2rxnvx632 penis pumps,cheap sex toys,male masturbator,horse dildo,dildos,wholesale sex toys,dildos,wholesale sex toys,sex toys q335m3ckgbs811
ResponderEliminarg008w9bwgnc342 vibrators,sex chair,dog dildos,dildo,realistic dildo,real dolls,wolf dildo,silicone sex doll,sex toys h317s0jdvfe636
ResponderEliminarq394v6akksv146 sex dolls,cheap sex toys,sex toys,wholesale sex toys,realistic dilldos,sex chair,anal toys,fantasy toys,Rabbit Vibrators a587a3cpzdp033
ResponderEliminar